Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
4 mituri despre copywriting in vanzari. Le stiai?
Tags: marketing si management, copywriting, text, public-tinta, client, produs
Te asezi la birou, te uiti peste brief, mai rontai un biscuit, mai dai un share unui clip, razi la gluma colegului si revii in cele din urma la ceea ce inca nu exista: textul perfect care il va convinge pe client ca produsul X e cel mai bun.
Te asezi la birou, te uiti peste brief, mai rontai un biscuit, mai dai un share unui clip, razi la gluma colegului si revii in cele din urma la ceea ce inca nu exista: textul perfect care il va convinge pe client ca produsul X e cel mai bun.
Te mai bucuri putin ca e soare afara, te gandesti sa-ti faci o a treia cafea (si chiar iti faci una dupa acea pauza in care inca erai nehotarat) si arunci dezamagit ambalajul in care n-au mai ramas decat niste firimituri.
Exact acum, inainte sa te apuci de lucru, Internetul merge cel mai bine, calculatorul nu se mai blocheaza si ai cam tot ce-ti trebuie pentru a incepe sa scrii. Oftezi lung, lasi capul pe spate si privesti in tavan: "Oooooof....".
Din fericire, pana la urma, compui un text de care esti mandru si care, evident, iti aduce vanzari frumoase. Dar asta numai pentru ca ai stiut ca lucrurile de mai jos NU sunt adevarate:
1. Clientului ii pasa de mine si de afacerea mea.
Nu, nu-i pasa. Clientul vrea sa stie ce castiga daca iti cumpara produsul. Nu-l intereseaza nici cat tii tu la afacerea ta, nici cate premii ai obtinut. Vrea sa stie ca produsul va raspunde asteptarilor. Asa ca textul tau va trebui sa il asigure de acest lucru.
2. Pot folosi acelasi text peste tot.
Incearca si o sa vezi exact de ce nu poti. Mesajul promotional trebuie sa se schimbe in functie de mediu, in functie de publicul-tinta, in functie de canalul de comunicare etc. Textul tau de cinci randuri nu va putea fi afisat ulterior pe un panou publicitar pe autostrada. Acesta e doar unul dintre exemplelele care iti arata ca locul schimba... textul. Copywriter-ul, daca are noroc, nu va fi inlocuit.
3. Trebuie sa par cat mai inteligent prin ceea ce scriu.
Nu intotdeauna. De exemplu, un text scris pentru copii va fi diferit de unul pentru adulti. Sa presupunem ca trebuie sa promovezi un loc, iar publicul-tinta include categorii diferite de varsta. Poti fi sigur ca acelasi text nu va functiona pentru toata lumea daca nu vei tine cont de acest aspect.
4. E usoooooor.
Niciodata. Chiar daca ai fost foarte bun la limba romana in liceu, poti sa fii foarte slab cand vine vorba de copywriting. Fiindca asta implica si reguli de marketing, de psihologie, de persuasiune. In plus, ai nevoie de o doza mare de creativitate si de disciplina.
Autor: Mihaela Pascu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.