Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce ne spune comportamentul bebelusilor Apple despre modul in care folosim tehnologia

Tags: bebelusi, apple, tehnologie, ritualuri, oameni, martin lindstrom

Am citit recent despre un experiment al lui Martin Lindstrom, un cunoscut autor de carti despre psihologia consumatorului (in 2009 a fost nominalizat de revista Time printre cei mai influenti 100 de oameni din lume). Ce a facut mai exact Lindstrom: a aliniat 20 de bebelusi cu varste intre 14 si 20 de luni si le-a dat cate un BlackBerry.
Imediat ce pumnisorii lor au pus mana pe telefon, copiii au apasat pe ecran ca sa se lumineze. Si, pentru ca nu s-a intamplat nimic, cativa au bagat dispozitivul in gura, iar altii l-au lasat balta, trecand la alte lucruri mai interesante.
 
Concluzia: acesti prunci de nici doi ani sunt deja convertiti la brand-ul Apple. Si nu vorbim doar de telefoane. Daca punem un tanc in fata unui ecran de televizor care credeti ca va fi reactia lui. Pun pariu ca-si va trece degetele pe ecran, asteptand sa se schimbe canalele.Unii au chiar poate abilitati mai avansate si-si folosesc degetele in asa fel, incat sa mareasca sau sa micsoreze imaginea.
 
O intreaga generatie este imbatata in perioada formativa sa gandeasca Apple. Noi ritualuri ne-au invadat viata inlocuindu-le pe cele vechi.
 
Ganditi-va la vacanta pe care tocmai ati incheiat-o. Care a fost primul lucru pe care l-ati facut cand v-ati intors? V-ati dus cu filmul la developat? Nu, ati deschis mail-ul. Ati asteptat cu nerabdare cateva zile pana sa fie gata pozele? Nu, le-ai scos imediat de pe cardul de memorie si le-ati salvat intr-un folder. Ati rupt cu nerabdare plicul mirosind puternic a solutie de developare? Bineinteles ca nu, pozele sunt deja pe Picasa si pe Facebook. 
 
Amintiri pretioase ale unor timpuri fericite bagate intr-un plic cu poze si negative. Sau ritual completamente dat uitarii.
 
Nu mai vrem amanari, anticipari - ritualul de mai sus este la fel de mort ca si proverbialul moment Kodak.
 
Cu multi ani in urma, berea irlandeza Guinness era promovata cu urmatorul slogan: "Lucrurile bune se fac in timp". Oamenii din spatele brand-ului au inteles ca lumea nu mai are rabdare. Dar asteptarea este importanta, pentru ca acest tip de bere are nevoie de timp cand este turnata in pahar, are nevoie de timp sa se aseze. Si la 20 de ani de la lansare berea Guinness are succes. Oamenii asteapta pana ce barmanul le toarna, strat cu strat, berea, pentru a degusta halba perfecta. Deci se poate.
 
Un om obisnuit trece prin cel putin 100 de ritualuri zilnice, de la bautul cafelei, la fixatul alarmei pentru a doua zi dimineata. Desi nu le constientizam foarte tare, aceste ritualuri dau forma vietii zilnice. Interesant este ca numarul ritualurilor creste odata cu nivelul de stres. Explicatia: ritualurile creeaza un spatiu artificial in jurul nostru unde ne simtim eliberati de presiune. 
 
Ritualurile sunt extrem de importante din punctul de vedere al unui brand. Lindstrom face un apel la reintroducerea unei doze sanatoase de rabdare in vietile noastre, in rutina de zi cu zi si in modul in care interactionam cu un brand. Psihologii spun ca anticiparea ne produce cea mai mare placere. Asteptarea unei vacante este mai profitabila emotional decat excursia in sine. Si totusi, din varii motive, am sarit peste aceasta etapa a anticiparii, optand pentru placerea instantanee. Ne-am ucis ritualurile care ne defineau odata modul de existenta. Ce s-a intamplat pe parcurs?
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016