Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fereste-ti clientul de un atac de cord! Mentine relatia intacta chiar daca proiectul nu e gata

Tags: plan proiect, portofoliu, livrare proiect, project management, asteptari clienti, solutii client

Ai lucrat vreodata la un proiect cu deadline si nu ai reusit sa il termini la timp? Daca ai trecut in acel moment printr-o situatie de criza, vei profita de cateva idei pentru a mentine tensiunea arteriala a clientului nervos la un nivel care sa te puna pe tine in afara oricarui pericol.
De multe ori, chiar si atunci cand ai un plan bine pus la punct, pot interveni factori pe neasteptate, iar finalizarea proiectului poate fi amanata chiar si pe ultima suta de metri cand crezi si speri, in acelasi timp, ca nimic nu mai poate interveni.

Ce sa faci insa ca sa nu iti dezamagesti clientul? Pornesti de la cateva conditii de baza care te pun la adapost chiar si de cele mai negre scenarii. In primul rand, ca regula generala, trebuie sa stim ca este de datoria noastra sa fim cat se poate de realisti in ceea ce priveste data finala de executie a unui proiect si sa nu incercam sa inselam increderea clientului.

1. Suna-l pe client.

Suna-l pe client imediat ce lucrurile iau o intorsatura mai putin fericita. In cazurile urgente, nu te baza pe e-mail, ci incearca sa il contactezi pe client si sa discuti cu acesta pentru a gasi impreuna o solutie sau pentru a-l asigura ca aveti totul sub control.


2. Nu tine proiectul numai pentru tine

Informeaza-l pe client in mod constant cu privire la modul in care se desfasoara proiectul pentru ca acesta sa aiba mereu un sentiment de siguranta in ce priveste finalizarea proiectului la timp. Daca apar probleme, iar clientul nu stie, e bine sa il anunti. Gaseste insa o solutie inainte si asigura-l ca lucrurile sunt sub control. De regula, cand sunt probleme, clientul tot afla pana la urma, asa ca este bine sa il informezi in legatura cu desfasurarea reala a proiectului.


3. Ofera solutii

Exista situatii in care solutia va trebui gasita impreuna cu respectivul client, dar e bine ca propuneri sa existe intotdeauna si din partea ta.  Trebuie sa stii ce sa raspunzi in momentul in care clientul te intreaba cum vezi tu rezolvarea problemei.

4. Nu promite mai mult decat poti duce

E foarte usor sa promitem marea cu sarea, mai ales daca ne bazam pe un portofoliu de succes si pe experiente anterioare care ne recomanda din toate punctele de vedere. In momentul in care ne ocupam insa de un proiect nou trebuie sa fim increzatori fara sa fim aroganti si fara sa credem ca proiectele noastre nu pot avea parte de nereusite.

5. Nu uita de valoare

Noi idei, strategii de marketing, orice poate fi considerat valoros in ce priveste dezvoltarea afacerii va fi cat se poate de apreciat de client si vei face o impresie buna. Acesta este si un mod bun de a-l convinge pe client sa te angajeze si pentru proiecte care nu sunt inca ale tale.


In general, e bine sa ne asiguram de la inceput ca avem o situatie de gestionare a crizei si ca reusim sa fim cu un pas inaintea clientului chiar si atunci cand intampinam diverse probleme. O astfel de politica pusa la punct ne ajuta pe termen lung si ne recomanda clientilor, contribuind astfel in mod eficient la construirea unui portofoliu impresionant.

Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016