Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Persuasiunea: ce mananca un copywriter ca sa scrie texte bune?

Tags: copywriter, copywriting, scrisoare vanzare, reclama, art director, produs

Habar n-am. Umbla vorba ca un copy se hraneste cu bauturi energizante, ca un fel de vampir al ideilor care isi dezvolta creativitatea prin mici scurtcircuite artistice. Si mai umbla vorba ca acestia sunt lasati sa umble nestingheriti printre noi in cautare de idei noi. Dar tot nu stiu ce mananca, inca n-am observat un copywriter in captivitate.

Asa ca, din moment ce n-am identificat inca ambrozia copywriterilor, am venit cu alte solutii legate de scrierea unui text convingator. Stim deja ca orice scrie un copy trebuie citit. Nu pentru ca ne propunem mereu asta, ci pentru ca nu ne putem abtine. Asta e unul dintre secretele unui copy bun.

Si mai stiu ca lucrurile trebuie sa fie intotdeauna clare, concise si, daca avem noroc, scurte. Iar mesajul ne ramane imprimat pe retina sau in urechi prin doar aceste cateva cuvinte magice. (Poate mananca numai alimente care ajuta neuronii sa zburde fericiti si sa dea nastere celor mai bune reclame?)

Si uneori ne arunca un carlig cu care ne prind din prima secunda si prin care ne retin atentia mai mult decat ne-am propus initial. Si daca ni se raceste si cafeaua citind un text mai lung decat de obicei, inseamna ca undeva, intr-un birou, un copywriter mustaceste fericit si se felicita singur ( ...cu o cafea cu gheata? Cu o pizza? Cu o friptura in sange servita la birou? Ati observat sper ca inca incerc sa ghicesc ce mancare miraculoasa se intinde pe mesele agentiilor de publicitate).

Deci cum ajunge un copywriter sa scrie un text care ne convinge in timp ce rontaie cu pofta si fara sa imparta cu art directorul un baton de ciocolata cu 50% mai multe arahide?


In mod clar, acesta presara anumite tehnici din loc in loc. Modul in care curge un astfel de text ne face sa-l citim pana la capat (in timp ce copywriter-ul a trecut deja la o baclava cu visine sau la un cheesecake) si, in cele din urma, sa cedam tentatiei de a cumpara produsul (similar momentului in care ne dorim si noi baclava).

Si sa stiti ca un copy se gandeste la noi (clientii) atunci cand scrie si ne promite din primele cuvinte ca ne asteapta oferta vietii. Convinsi ca l-am prins pe Dumnezeu de-un picior (sau ca, in cele din urma, vom avea si noi parte de un desert), citim pana la capat fara sa ne mai intrebam de ce sa ne mai obosim sa citim tot. Citim pentru ca vrem neaparat sa aflam despre ce e vorba.

Si nu ne pierde in detalii. Copywriterul ne plimba frumusel peste text in timp ce merge inaintea noastra si ne ademeneste cu o placinta abia scoasa din cuptor. Miroase teribil de frumos si vrem sa ajungem la ea. Traseul e unul clar si nu e scapata din vedere ideea principala. (Sper ca n-a uitat nimeni pana in acest punct ca incercam sa vedem cum trebuie sa arate un text convingator alaturi de masa de pranz a unui copywriter).

Tot ce ne spune un copywriter intr-un advertorial sau intr-o scrisoare de vanzare e mereu sustinut de argumente solide (asta in timp ce, probabil, mananca tarta cu zmeura, striga in gura mare ce buna e si nu o imparte cu nimeni. Evident, in tot acest timp, art directorul ii deseneaza planul de concediere).

Dupa ce ne convinge ca stie despre ce vorbeste si ca spune adevarul si numai adevarul, copywriter-ul isi aminteste brusc de noi, lasa placinta cu branza si stafide deoparte, isi drege glasul si ne spune: "La inceput a fost baclavaua... Va mai amintiti? Baclavaua care va aduce fericirea suprema". Copywriterul reia astfel carligul aruncat la inceput si ne priveste un pic de sus atunci cand ne spune ca avem multe de pierdut daca nu servim o baclava cat mai curand.



Iar noi, deja lihniti si inghitand in sec la fiecare rand, mai citim inca o data prezentarea din final in care ni se reaminteste de oferta initiala si modul in care produsul isi indeplineste promisiunea.

Procesul odata finalizat, copywriterul se intinde linistit pe scaunul de birou extrem de confortabil. E vremea sa se relaxeze imbratisand un hamburger. Sau o shaorma? O doza de energizant? O punga de chipsuri?

Reiau si eu ideea initiala si recunosc, din nou, ca habar n-am ce mananca un copywriter ca sa scrie un text convingator.

Voi ce-ati mancat cand l-ati citit pe acesta?
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 5 comentarii

Adrian Popescu 26-Iun-2012 23:57:34
Ar trebui sa nu manince pentru ca ceea ce face el nu e munca . Ca sa isi poata cistiga dreptul de a minca ar trebui sa munceasca in agricultura 5 zile pe luna .
Anca 18-Iun-2012 20:19:56
Superb!
Eu cand fac rapoarte/researchuri la munca, o cafea si o cola sunt excelente :D
Munca devine o placere, pacat ca nu e sanatos :((
j. 15-Iun-2012 23:26:35
Simpatic, imi place!
Kitty 15-Iun-2012 15:48:04
Nice try!

Daca privesti in propria-ti farfurie ce observi? Cred ca nici urma de hamburger sau shaorma!

Cu un asemenea meniu debordand de combinatii explozive si calorii fara numar, nesabuitul copywriter nu ar face decat sa-si puna la grea incercare stomacul. Cat despre creier... creierul sau, vaduvit de orice flux de sange oxigenat (e ocupat cu digestia acum!), ar sucomba dezastruos in disperata sa incercare de a-si echilibra cele 2 emisfere pentru a scrie macar 2 randuri avantate...
Andrada 14-Iun-2012 17:27:36
In acest moment as manca o ciocolata neagra si a bea a 3-a cana de cafea. :) Felicitari pentru articol! P.S. ...si mai recunosc ca acum as bea un cocktail de fructe rece pe malul marii :))

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016