Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa evitam cele sapte pacate ale prezentarilor online

Tags: pacate, prezentare online, webinar, elemente ale succesului, audienta tinta, oameni, limbajul trupului

Prezentarile online din cadrul seminariilor pe web (cu alte cuvinte, webinarii) conecteaza prezentatorii si audienta in timp ce toata lumea sta in fata ecranului unui calculator. Totul se intampla in timp real, pozitia geografica neavand nicio importanta. Avantaje: se elimina costurile de transport/ calatorie, se atinge un public tinta la care este greu, la propriu, de ajuns, se formeaza mai multi angajati si clienti.
Dar cum reusesc prezentatorii sa oefere prezentari puternice, impresionante, chiar daca nu au un public cu care sa interactioneze direct? Oricine poate face asta, atata timp cat sunt intelese anumite elemente ale succesului. 
 
Inainte de prezentarea online
 
Greseala 1: Lipsa de investitii in succesul prezentarii online
 
Majoritatea trainerilor tind sa investeasca mai mult timp in pregatirea prezentarilor directe fata de cele online. Nu trebuie sa uitam ca mediul online transforma modul de emitere si receptionare a mesajelor. Indicat este sa ne adaptam noului canal de comunicare.
 
Planificarea prezentarii online
 
Greseala 2: Lipsa intelegerii dorintelor audientei
 
Este oarecum de inteles faptul ca suntem extrem de preocupati sa facem oamenii sa participe la webinar. O audienta mai mare ne ofera oportunitatea de a impartasi intr-o masura mai mare ce ne-am propus.
 
Invitatii vor participa insa cand le este foarte clar ce avantaje vor obtine. Daca nu stim ce-i motiveaza, nu vom putea sa cream mesaje care sa-i convinga sa actioneze.
 
Ce trebuie sa facem: sa identificam ce-si doreste audienta, ce o atrage, sa identificam problemele care-i fac pe oameni sa actioneze pentru a le rezolva, sa elaboram o propunere clara, bazata pe ceea ce-si doreste audienta, condimentata insa cu propiile noastre intentii.
 
Greseala 3: Lipsa slefuirii prezentarii si absenta unui fir rosu al acesteia
 
Prezentatorii au uneori tendinta de a include totul intr-o singura prezentare. Cercetarile au demonstrat insa ca acest lucru este contraproductiv. Schimbarea apare doar atunci cand prezentatorii impartasesc cunostinte si abilitati care afecteaza memoria de lunga durata a audientei. Asadar, dupa ce am identificat provocarile care-i motiveaza pe oameni, mergem mai departe si ne concentram asupra catorva aspecte care vor avea impact maxim. Intrebare care trebuie sa ne ghideze este urmatoarea: "Daca audienta isi aminteste doar cateva lucruri, care sa fie acestea?". Putem, in acest sens, sa folosim sondaje.
 
Elaborarea prezentarii online
 
Greseala 4: Gandim in cuvinte, si nu in idei si imagini
 
Firul rosu al prezentarii va fi cu atat mai pregnant, cu cat apelam si la factorul emotional. Mediul online favorizeaza impactul vizual, de aceea este indicat sa folosim imagini care produc emotii. Propunerea este aceeasi: aratam, in loc sa spunem si, astfel, crestem intelegerea si impactul.
 
Ce trebuie sa facem? Sa identificam ideile de baza ale prezemtarii si sa alegem imagini si grafice care sa implice vizual audienta si sa ne sustina povestea.
 
Dincolo de paragrafe
 
Greseala 5: Crearea unui slide show online
 
In prezentarile online, audienta nu se uita la persoana din fata lor, in mijlocul camerei, ci la ecranul calculatorului. Este important sa imbunatatim impactul vizual al prezentarii, dar concentrarea doar asupra slide-urilor scade oportunitatea de a transforma privitorii in participanti activi.
 
Software-ul unui webinar include instrumente care acopera diferite stiluri de a implica audienta in discutii: sondaje, Q&A, chat, anchete, dialog, partajare de notite, discutii de grup.
 
Furnizarea propriu-zisa a prezentarii online
 
Greseala 6: Sa nu vorbim cu oamenii
 
Prezentatorii nu trebuie sa citeasca de pe slide-uri, sa citeasca un scenariu. Mesajul lor trebuie sa fie unul clar: "Vorbeste cu mine!". Contactul vizual este la fel de important, chiar daca, in acest mediu, necesita ceva antrenament.
 
Greseala 7: Lipsa folosirii limbajului "virtual" al trupului
 
Tonul vocii este bine sa varieze in functie de subiect, chiar daca ne este mai greu sa ne concentram, neavand oamenii in fata noastra. Putem sa ne inregistram, pentru a exersa evitarea monotoniei. 
 
Autor: Petru Scraba


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016