Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Decalogul unui brand

Tags: decalogul unui brand, eric schmidt, lege, calitate, mortalitate, volvo

Ce este un brand? Este acesta definit de logo-ul unei companii sau de campanii masive de publicitate si PR? De fapt, acestea doua sunt elemente componente, brand-ul fiind "partea intangibila" a companiei, conform Eric Schmidt, CEO Google.
"Produsele sunt tangibile. Acestea sunt facute in fabrici si stocate in depozite; sunt lucruri pe care le poti tine in mana. Prin contrast, un brand este o colectie de elemente intangibile: idei, sentimente, asocieri de cuvinte. Aceste elemente intangbile sunt stocate in depozitul mintii noastre", continua Eric Schmidt. 
 
Brandingul de succes este cel mai important factor cand vine vorba de castigarea competitiei dintre afacerea ta si a celorlalte companii din industrie. Nu uita sa fii diferit, inovator, sa te dezvolti si sa fii in ton cu vremurile.
 
1. Legea expansiunii
Puterea unui brand sta in focalizare. Extinderea liniei poate creste vanzarile pe termen scurt, dar, pe termen lung, duce la o diluare a notiunii de branding. 
 
2. Legea cuvantului
Un brand ar trebui sa se lupte pentru a detine un cuvant in mintea consumatorului. Un cuvant pe care nu il mai detine nimeni altcineva.  
 
3. Legea calitatii
Calitatea este importanta, dar brandurile nu se construiesc bazandu-te doar pe calitate. Calitatea sau, mai degraba, perceptia calitatii, se afla in mintea consumatorului. Aici trebuie sa intervii. 
 
4. Legea numelui
Pana la urma, un brand nu este decat un nume. Cea mai importanta decizie de branding pe care o faci este alegerea numelui produsului sau serviciului tau. 
 
5. Legea numelor generice
Cel mai scurt drum spre esec este alocarea unui nume generic. Trebuie gasit un cuvant obisnuit care, scos din context, da anumite conotatii atributului principal al brandului tau. 
 
6. Legea culorii  
Un brand ar trebui sa foloseasca o culoare care sa fie contrastanta cu cea folosita de competitorii directi. Avem, ca plaja de lucru, cinci culori de baza (rosu, portocaliu, galben, verde si albastru) si culorile neutre (negru, alb, gri). Acestea sunt insa mult mai indicate decat o culoare intermediara sau o nuanta.  
 
7. Legea granitelor
Brandingul de talie mondiala nu are bariere. Cei mai multi marketeri cred ca brandurile nu au o piata semnificativa, cu potential maxim, in tarile de origine, dar ca brandul trebuie sa creasca. Prin urmare, incearca sa-si extinda brandul in alte categorii, in loc sa creeze un brand global, prin focalizarea in tara de origine si a pasirii pe piata globala.  
 
8. Legea schimbarii
Brandurile se pot schimba, dar trebuie foarte multa atentie. Stai cu ochii pe tinta ta, adica pe mintea consumatorului. In plus, exista doar trei situatii in care este necesara o rebranduire:
- daca brandul este slab sau nu exista deloc in mintea consumatorului;
- daca vrei ca preturile produsului sa scada;
- daca brandul este parte a unei piete lente, iar schimbarae se va petrece intr-o perioada mai mare de timp.
 
9. Legea mortalitatii
Niciun brand nu este nemuritor. Cea mai buna solutie, in multe cazuri, este eutanasierea. Brandurile se nasc, cresc, se maturizeaza si mor. 
 
10. Legea singularitatii
Cel mai important aspect al unui brand este singularitatea acestuia. Pierderea singularitatii slabeste brandul. Exemplu clasic: Volvo vinde ideea de singuranta de aproape 40 de ani si este masina de lux europeana cu cele mai mari vanzari.
 
Autor: Madalina Alexe


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0