Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Greseli de rebranding

Tags: rebranding, brand, strategie de brand, slogan, publicitate

Pentru totii antreprenorii sau proprietarii de companii vine un moment cand trebuie sa apeleze la rebrandingul companiei. Toate companiile au nevoie la un moment dat de o „injectie” de ceva nou, iar schimbarea sau imbunatatirea imaginii brandului poate fi o solutie.
Desi exista multe pareri eronate care critica procesul de rebranding, experti din toata lumea sunt de acord ca un astfel de proces este necesar pentru companiile care isi doresc sa ramana actuale intr-o piata ce se afla intr-o permanenta schimbare. Dar cand este momentul potrivit pentru rebranding? Si cum poti face o astfel de schimbare cu succes?
 
Cea mai mare problema cu care se confrunta companiile este ca nu realizeaza importanta unei strategii de brand. In schimb, apeleaza mereu la consultanti strategici pentru a-si dezvolta planurile de afaceri, ignorand importanta brandului.
 
Trebuie tinut minte insa ca: REBRANDING-UL NU ESTE SOLUTIA PENTRU ORICE PROBLEMA!
 
Expertii pun accentul pe cateva motive principale pentru care o companie poate apela la un proces de rebranding. Printre ele se numara achizitia sau fuziunea cu o alta companie si marirea gamei de servicii si produse, momentul in care brandul companiei este depasit si si-a pierdut din eficienta si stralucire, lansarea pe piata a unui nou serviciu sau produs atasat unui brand existent, cand conditiile pietei s-au schimbat semnificativ din cauza competitiei acerbe, daca compania isi doreste sa intre pe noi segmente de piata sau cand consumatorii si-au schimbat comportamentul si obiceiurile de cumparare si brandul tau nu mai este eficient si isi pierde din relevanta.
 
Care sunt cele mai frecvente greseli de rebranding?
 
1. Ancorarea de trecut
Rebranding-ul presupune sa ramai relevant pentru publicurile tale tinta. Teorii si documentari pe care le-ai facut atunci cand compania a fost lansata pot sa nu mai fie valabile acum. Analizeaza schimbarile pe care le-a suferit piata si identifica noi oportunitati pentru brandul tau.
 
2. Brandul este logo-ul, culorile sau sloganul companiei
Brandul este alcatuit din o multime de aspecte, de la perceptia clientilor tai, experienta acestora cu serviciile si produsele tale, calitatea produselor si a serviciilor, aspectul si valorile companiei, serviciile de relatii cu clientii, tonul comunicarii companiei tale sau website-ul companiei, si multe altele.
 
3. Lipsa unui plan.
Un rebranding eficient se bazeaza intotdeauna pe un plan bine stabilit ce include analiza situatiei curente, obiective, public tinta, buget si resurse, durata, actiuni de implementare, verificare si evaluare continua.
 
4. Ignorarea puterii brandului actual
Renuntarea la toate perceptiile si la increderea pe care brandul tau le-a acumulat in timp ii va face pe clientii tai de pana acum sa te uite sau sa renunte la serviciile sau produsele tale. Iar o schimbare de imagine care nu era necesara poate afecta iremediabil brandul tau. Cateodata o schimbare minora sau o alta nuanta in sigla companiei este suficienta pentru a intineri si a face un brand din nou relevant.
 
5. Rebrandingul este superficial
Rebrandingul trebuie sa porneasca din interior, iar daca angajatii tai nu cred in el nu vor crede nici clientii. Acesta trebuie sa rezolve o problema de perceptie sau de branding, pe baza unei strategii clare, si nu este doar o schimbare sau infrumusetare a siglei companiei.
 
6. Este un proces mult prea costisitor
Ideile bune nu vin intotdeauna cu facturi uriase la sfarsit. Poti obtine rezultate excelente si strategii solide de branding de la companii de consultanta in comunicare mai mici. Acestea sunt mai creative, mai indraznete si pun eficienta pe primul loc.
 
7. Sa iti bazezi rebranding-ul doar pe campanii de publicitate
O campanie de publicitate si un slogan nou nu inseamna o noua pozitionare. Strategia de brand trebuie sa conduca publicitatea, nu invers. Cateodata, cele mai eficiente procese de rebranding pot sa nici nu includa publicitatea conventionala.
 
8. Sa crezi ca esti prea mic pentru un astfel de proces
Orice brand are nevoie de improspatari pentru a ramane relevant in timp ce piata se dezvolta. Companiile mai mici sau chiar si cele non-profit nu sunt imune la aceste schimbari. Ca si companiile mai mari, si ele au nevoie de pozitionari de brand care trebuiesc imbunatatite de-a lungul timpului. Defineste-ti singur brandul sau va fi definit direct de clienti si alti influentatori.
Autor: MarketingPortal.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0