Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Stiinta sloganului: Cele mai trainice campanii publicitare din toate timpurile

Tags: sloganuri, campanii publicitare, diamonds are forever, got milk, coca-cola, pepsi, mcdonald's

Din ce se compune un slogan? O parte cuvinte alese, doua parti pozitionare a marcii si glazura de virtute si idealism. Sa nu uitam si de un strop de noroc. Iata cateva dintre sloganurile americane cu cea mai lunga istorie, prezentate de The Atlantic.
 1. "Good to the last drop"/ Buna pana la ultima picatura (1926-pana in prezent)

Suntem in anul 1907 si legenda spune ca presedintele american Theodore Roosevelt tocmai isi terminase ceasca de cafea Maxwell la Hermitage, cand a declarat ca este "Buna pana la ultima picatura". Compania care producea cafeaua, Maxwell House, a pastrat sloganul care exista si acum, 90 de ani mai tarziu. De-a lungul timpului, au existat incercari de a schimba "buna" cu "mai buna" sau chiar "grozava", dar niciuna n-a mers. 
 
2. "A diamond is forever"/ Diamanatele sunt pentru totdeauana (1947-pana in prezent)

Cel mai bun sglogan al secolului al 20-lea? Asa este supranumit acest slogan imprimat de DeBeer in inima culturii romantioase. A fost creat de un copywriter tanar, Frances Gerety, in 1947. Fraza a prins imediat si a fost preluata de un film din seria Bond, de un cantec al lui Kanye West, dar a fost si "victima" a nenumarate parafraze si parodii.

3. "The Breakfast of Champions"/ Micul dejun al campionilor  (1929-pana in prezent)
 
Wheaties are acelasi slogan din 1927, cand a ridicat un panou publicitar pe care scria acest lucru. In 1934, primul atlet care a parut pe iconica cutie de cereale a fost Lou Gehrig, un jucator de baseball pentru echipa New York Yankees. 

4. "Just do it"/ Fa-o pur si simplu (1993-pana in prezent)
 
Conform folclorului companiei Nike, acest slogan, unul dintre cele mai faimoase din istoria publicitatii, a fost creat in cadrul unei intalniri din 1988 dintre agentia de publicitate Wieden and Kennedy si un grup de angajati Nike. Dan Weiden, vorbind cu admiratie despre atitudinea proactiva a echipei Nike, ar fi zis: "Voi, cei de la Nike, faceti ceea ce trebuie". Restul e istorie.

5. "Got milk?"/ Aveti lapte? (1993-pana in prezent)
 
Creat pentru o companie de procesare lapte, in 1993, "Got milk" este probabil cel mai cunoscut si parodiat slogan. 

6. "Like a good neighbor, State Farm is there"/ Ca un vecin bun, State Farm este aici (1971-pana in prezent)
 
State Farm si-a gasit cuvintele reprezentative si nu le-a mai schimbat. In 1969, dupa ce Uraganul Camille a lovit orasul Galveston din Texas, un jurnalist a scris un articol despre faptul ca cei mai norocosi localnici au avut o asigurare State Farm. Doi ani mai tarziu, State Farm s-a folosit de articol pentru a crea "Like a Good Neighbor, State Farm is There". 40 de ani mai tarziu, compania inca foloseste sloganul in campaniile sale publicitare.
 
7. Variatii nenumarate care includ: "The closest thing to home"/ Cel mai aproape de casa (1967–1969), "You deserve a break today"/ Meriti o pauza (1971–1975), "It's a good time for the great taste of McDonald's"/ Este timpul pentru gustul grozav McDonald’s (1984–1988), "Did somebody say McDonald's?"/ A zis cineva McDonald’s? (1997–2000), "We love to see you smile"/ Adoram sa te vedem zambind (2000–2003), "I'm lovin' it" (2003–pana in prezent)
 
 
Dupa ce a experimentat 22 de sloganuri numai in Statele Unite, McDonald's a lansat, in 2003, campania "I'm lovin' it", prima campanie globala. Timberlake a promovat albumul Justified in turneul Justified/Stripped alaturi de Christina Aguilera, in vara lui 2003. La sfarsitul anului, Timberlake a inregistrat o piesa intitulata "I'm Lovin' It" care a fost folosita de McDonald's ca tema pentru campania cu acelasi nume. Contractul i-a adus lui Timberlake o suma de 6 milioane de dolari.
 
8. O lunga lista de slogane. Cele mai vechi includ: "Great national temperance beverage"/ Bautura marii cumpatari nationale (1906), "Meet me at the soda fountain"/ Haide sa ne intalnim la fantana bauturilor racoritoare (1930), "Don't wear a tired, thirsty face"/ Schimba-ti expresia asta obosita, insetata (1933).
 
La fiecare cativa ani, Coca- Cola pare sa-si schimbe sloganul, pentru a fi in pas cu timpul. Compani obisnuia sa se concentreze pe experienta bautului, in ultima vreme, sloganurile par a sublinia ceva permanent si nedefinit, cum ar fi "Always Coca-Cola"/ Intotdeauna Coca-Cola si "Make it real"/ Transforma in realitate.
 
9. "When it absolutely, positively has to be there overnight"/ Cand trebuie sa ajunga neaparat peste noapte (1978–1983), "Our most important package is yours"/ Cel mai important pachet al nostru este al tau (1991–1994), "The way the world works"/ Cum merge lumea (1996–1998), "Be absolutely sure"/ Sa fii absolut sigur (1998–2000), "Relax, it’s FedEx"/ Relaxeaza-te, e FedEx (2004–2008), "The world on time"/ Lumea la timp (2009-pana in prezent)
 
Sloganurile FedEx urmaresc cresterea comertului online. La inceput, se scotea in evidenta ideea de siguranta si livrare la timp, dar, odata cu globalizarea economiei in anii 1990, compania a inceput sa accentueze cuvantul "lume".
 
10. "Twice as much for a nickel"/ Dublu la acelasi pret (1939-1950), "Come alive, you're in the Pepsi generation"/ Trezeste-te, esti in generatia Pepsi (1987-1990), "Generation Next"/ Generatia viitorului (1997-1998), "Something for everyone"/ Cate ceva pentru toata lumea (2008-pana in prezent), "Every Pepsi refreshes the world"/ Fiecare Pepsi improspateaza lumea (2010-pana in prezent)
 
Provocarea fundamentala a Pepsi a fost mereu aceea de a se distinge de competitorul sau cu gust atat de similar, incat daca ne legam la ochi nu stim care e una si care e cealalta. Compania a compensat prin tintirea tinerilor si prin implicarea lui Michael Jackson, a lui Justin Timberlake si a celor de la Spice Girls, pentru a sprijini transmiterea mesajului.



 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016