Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum realizezi profilul clientului pentru o strategie reusita de vanzari

Tags: imprumut persoane juridice, studiu, client

Pentru orice antreprenor care doreste sa creeze o strategie de marketing eficienta, primul pas il reprezinta definirea profilului clientului. Acesta implica un proces complex de cercetare si segmentare a pietei, care ofera un avantaj real in piata afacerilor pentru cei care reusesc sa il defineasca corect.
Profilul clientului consolideaza strategia de vanzari a unei companii prin targetarea acelor potentiali clienti care au cele mai mari sanse de a beneficia de produsele sau serviciile pe care le ofera. 

Iata principalele reguli care trebuie indeplinite atunci cand realizezi profilul clientului: 

1. Creeaza un profil realist

Un profil al clientului ideal presupune colectarea de informatii detaliate despre potentialii tai clienti, cum ar fi dorintele, nevoile si obiceiurile lor. Cu toate acestea, este important sa te bazezi pe informatii concrete si sa nu realizezi un profil ideal, care nu are o baza in realitate.

Nu incerca sa stabilesti un profil prea general pentru a acoperi un segment mai mare de potentiali clienti. Sa luam ca exemplu, o afacere in domeniul curateniei la domiciliu. Sunt toate persoanele clientii tai ideali? Nu, nu sunt. Eventual, ai putea include pe lista persoanelor tinta mamele care lucreaza, insa poti restrange lista si mai mult, deoarece nu toate mamele care lucreaza ar dori sau ar avea nevoie de servicii de curatenie in mod regulat.

Realizeaza profilul clientului ideal pornind de la unul dintre cei mai profitabili clienti ai tai, si nu de la un client ideal fictiv. Acest lucru este important, deoarece vei primi mai rapid raspuns la strategia de vanzari.

2. Incepe de la nevoile clientului cel mai profitabil 

Dintr-un studiu efectuat de Salesforce Research reiese ca 63% dintre consumatori se asteapta ca firmele sa le cunoasca nevoile si asteptarile.

Asadar, prin crearea profilului clientului ideal, te asiguri ca reusesti sa comunici valoarea produselor/serviciilor, astfel incat decizia de cumparare sa nu mai fie legata de costuri, ci mai degraba de modul in care poti ajuta la rezolvarea unei probleme. 

Atunci cand realizezi un profil de client, vei putea sa intelegi mai bine ce asteptari au clientii de la afacerea ta si cum ai putea sa obtii mai multe vanzari. Ia in calcul scalarea afacerii, diversificarea ofertei sau imbunatatirea serviciilor, mai ales ca efectele benefice nu vor intarzia sa apara. 

Apeleaza la un imprumut pentru persoane juridice pentru a putea dezvolta afacerea in noua directie descoperita. Poti obtine finantare rapida, 100% online, pentru ca afacerea ta sa atraga cat mai multi clienti. In plus, beneficiezi de dobanda fixa si rate egale, indiferent de valoarea ROBOR. Astfel, iti ramane mai mult timp pentru a te concentra asupra produselor si serviciilor care sa raspunda nevoilor clientului ideal.

3. Evita sa creezi prea multe profiluri de client

Este important sa nu segmentezi foarte mult tipologiile si sa te concentrezi pe realizarea unor profiluri reprezentative. Aspectele cheie pe care un profil de client le evidentiaza pot include date despre hobby-uri, locul de munca, obiceiurile de cumparare, venituri sau zona geografica. Avand aceste informatii, poti crea strategii de marketing, mesaje si campanii de informare relevante. 

Este posibil sa ai mai multe tipuri de clienti ideali, mai ales daca ai mai multe produse sau servicii. Insa, prea multe astfel de profiluri vor necesita o strategie de marketing extrem de complexa. 

In schimb, poti incepe cu un profil de baza pe care sa il actualizezi in functie de categoriile de servicii si produse. 

4. Intelege cum poti aborda clientii descoperiti

Dupa stabilirea profilul clientului va trebui sa descoperi metodele optime prin care sa interactionezi cu ei. Asigura-te ca ai o prezenta constanta pe canalele de comunicare preferate de acestia si ca le pui la dispozitie oferte relevante. De asemenea, trebuie sa ii faci sa se simta apreciati la nivel personal, prin intermediul e-mailurilor sau al mesajelor promotionale personalizate.

Clientii ideali au nevoi care se potrivesc perfect cu produsele sau serviciile pe care le oferi, iar actiunile tale de marketing trebuie sa li se adreseze in mod clar. Adopta tonul potrivit pentru textul si continutul promotional. Cu cat este mai atragator pentru clientul ideal si il face sa simta ca i te adresezi direct, cu atat acesta va fi mai receptiv.

Asadar, o modalitate eficienta de a atrage, a pastra clientii si a contribui la succesul general al afacerii este crearea unui profil de client ideal. Investeste in aceasta directie si afacerea ta poate creste rapid.

Sursa foto: shutterstock.com
Autor: MarketingPortal.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0