Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum sa strici imaginea brand-ului pe Social Media
Tags: social media, facebook, imagine brand, prezenta online
2012 a fost un an grozav pentru social media. Facebook a anuntat oficial ca a preluat controlul asupra lumii, Twitter a anuntat ca nu se mai joaca, blocandu-si API-urile iar Pinterest a facut pe toata lumea fericita, atragandu-ne intr-o baza nelimitata de poze frumoase.
2012 a fost un an grozav pentru social media. Facebook a anuntat oficial ca a preluat controlul asupra lumii, Twitter a anuntat ca nu se mai joaca, blocandu-si API-urile iar Pinterest a facut pe toata lumea fericita, atragandu-ne intr-o baza nelimitata de poze frumoase.
Acum, in 2013, este timpul sa trasam niste tendinte si sa vedem ce nu trebuie sa facem, pentru a nu strica imaginea brand-ului in social media.
1. Rularea canalelor sociale ale brand-ului prin intermediul unor platforme personale
Pastrati conturi separate. Nume mari, cum ar fi Chrysler, Vodafone sau Marc Jocobs au facut greseli memorabile punand mesaje personale pe contul oficial. Nu va lasati intimidat de rugaminti de genul “Paul este singurul care are acces la cont si s-a gandit sa uneasca conturile, sa salveze timp”. Vodafone, de exemplu, a trebuit sa-si ceara official scuze dupa ce, in Statele Unite, un angajat a postat un mesaj obscen pe contul de Twitter al companiei care era menit a rezolva problemele clientilor.
2. Furatul hashtag-urilor pentru a mari raza de acoperire a unui tweet
Hashtag-urile sunt inventii minunate. Stau la baza unor teme care devin virale, dar pot fi periculoase pentru brand, daca acesta foloseste unul care este in voga, fara a avea legatura cu mesajul propriu-zis. Veti avea raspunsuri negative.
3. Postatul excedentar pe Facebook.
Ganditi-va ca sunteti fata in fata cu proprii clienti. Aveti o ora la dispozitie pentru a le oferi cele mai importante informatii pe care trebuie sa le stie despre brand, despre domeniul in care activati. Le spuneti tot ce stiti in cel mai scurt timp posibil sau faceti o selectie? Acelasi principiu se aplica si in social media. Daca postati prea mult, fanii vor da unsubscribe sau va vor raporta ca spam.
4. Planificarea a prea multe postari in avans/ automatizarea postarilor
Daca indepartati elementul uman, va veti robotiza pana la limita penibilului. Este tentat sa programati totul cu o luna inainte, caci, nu-i asa, cu totii avem niste vieti foarte pline. Dar frumusetea social media consta tocmai in faptul ca sunt ca niste fiinte vii. Facebook, de exemplu, posteaza evenimentele la zi importante in partea de sus a paginii, pentru ca toata lumea sa le vada.
5. Ignorarea prezentei in social media (sa pretindeti ca oamenii nu exista)
Mentinerea unei prezente active in social media nu este ca atunci cand ne luam un catel. Da, este adorabil, dar bucuria de a-l avea scade dupa ce va mananca Rolex-ul. Este in continuare catelul dumneavoastra, dar trebuie sa-l acceptati cu bune si rele.
Administrarea prezentei online este o sarcina dificila. Social media acopera canalele principale pe care oamenii le folosesc pentru a discuta despre brand-uri, asa ca se si asteapta sa primeasca un raspuns rapid, prietenos.
Niciun brand nu este prea important sau prea ocupat pentru a le raspunde clientilor. De fapt, fara clienti, brand-urile mor, ceea ce face din relatia cu ei cel mai important bun al unei companii.
Nu puteti sa alegeti cui sa rasundeti si cui nu. Doamna aceea care este disperata ca nu si-a primit pachetul la timp? Nu o puteti ignora. Cel care iti pune o intrebare legitima privind unul din produsele companiei? Nici pe el nu-l putem ignora. Nici chiar pe cel care pune o intrebare din vechea lista a FAQ nu-l putem trece cu vederea. Intrati pe platforma si aveti grija de catelus!
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 2 voturi.
Articole similare
Social Media Summit 2012 pe scurt
Cum sa faci fata cu brio intrebarilor clientilor
Cum sa-ti reuseasca campaniile de sarbatori
NU, nu vreau sa ma imprietenesc cu untul din frigider: Relatia cu brand-urile in era social media
Ultimele articole
5 Strategii de marketing eficiente si gratuite pentru a avea un website de top
Cum transforma inteligenta artificiala strategiile de marketing
Studiu: TikTok triumfa in social media, Google domina cautarile
Meta trebuie sa propuna solutii pentru imbunatatirea modelului de plata sau consimtamant pana la 1 septembrie, altfel risca sanctiuni