Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cele mai mari 9 greseli ale antreprenorilor incepatori

Tags: antreprenori incepatori, antreprenori la inceput de drum, greseli in afaceri, business, strategie de marketing, afacere, concurenta

Antreprenorii aflati la inceput de drum au multe obstacole de infruntat. Nu este deloc simplu sa pui o afacere pe picioare si nu iti garanteaza nimeni ca investitia va genera profit. Mai jos puteti citi care sunt cele mai frecvente greseli pe care antreprenorii le fac dupa lansarea propriei afaceri.
Sa vrei sa te imbogatesti peste noapte
Pentru a avea cu adevarat succes si a te imbogati, vor trebui sa treaca cativa ani buni. Daca te astepti sa te imbogatesti peste noapte, este foarte posibil sa te descurajezi si sa renunti la visul tau inainte de vreme. Trebuie sa intelegi ca succesul presupune efort, perseverenta, timp si un strop de noroc. O companie nou infiintata are nevoie de o perioada de timp pana cand sa cunoasca succesul. Iar atunci cand afacerea ta stagneaza pentru o perioada lunga de timp, inseamna ca este cazul sa faci o schimbare majora.
 
Sa presupui ca nu ai concurenta
Chiar daca ai inventat un produs nemaintalnit sau oferi servicii impecabile intr-un anumit domeniu, nu face niciodata greseala de a presupune ca nu ai concurenta. Concurenta nu este intotdeauna vizibila. De multe ori, competitia inseamna toate alternativele pe care consumatorul le are. Ce altceva ar putea face consumatorul daca nu ar cumpara produsele sau serviciile tale? Nu exista alternative la produsul sau serviciul tau? Aproape intotdeauna, clientul are optiunea sa nu iti achizitioneze produsul. Iar asta inseamna ca ai concurenta.
 
Sa fii un lider nepregatit
Succesul companiei este determinat de eficienta liderului sau. Un lider exceptional este o sursa de inspiratie pentru angajati, este un bun comunicator, inspira respect si autoritate si nu se lasa doborat cu usurinta.
 
Sa iti sacrifici viata personala in favoarea celei profesionale
Multi antreprenori isi sacrifica viata personala, concentrandu-se exclusiv asupra dezvoltarii afacerii. Din nefericire, atat viata personala, cat si cea profesionala vor avea de suferit. Chiar daca afacerea are nevoie de intreaga ta atentie, trebuie sa iti oferi pauze, sa te odihnesti corespunzator, sa mananci sanatos si sa petreci timp in afara biroului. Trebuie sa existe un echilibru intre viata profesionala si cea personala, altfel afacerea va avea de suferit.
 
Sa stabilesti obiective nerealiste
Daca toate planurile de afaceri ar fi cu adevarat realizate, fiecare antreprenor ar fi miliardar. Multi antreprenori isi fac planuri marete si se asteapta sa castige sume incredibile. Insa multi dintre acestia nu reusesc nici macar sa puna afacerea pe picioare. Obiectivele nerealiste si nerealizabile dauneaza atat credibilitatii, cat si increderii de sine. Stabileste obiective clare, masurabile, realizabile si realiste, intr-un interval de timp specific, pentru a putea masura progresul. Doar asa iti poti creste sansele de a avea cu adevarat succes (in 10 – 15 ani).
 
Reducerea preturilor
De multe ori, antreprenorii considera ca aceasta strategie de reducere a preturilor ar trebui sa diferentieze compania de concurenta si sa creasca considerabil numarul de clienti. Gresit! Majoritatea clientilor sunt dispusi sa cumpere produse mai scumpe, care sa fie de calitate. Reducerea preturilor este o tactica periculoasa, care poate conduce la diminuarea salariilor si disponibilizari.
 
Lipsa unei strategii de marketing bine puse la punct
Daca iti lipseste strategia de marketing, nu stii nici unde, nici cand, nici cum iti vei vinde produsele sau serviciile. Cum vor afla clientii potentiali de produsele sau serviciile tale? Compania trebuie sa ofere un mesaj clar si convingator folosind toate canalele de comunicare. Nu ti se ofera o doua sansa pentru a face o prima impresie de exceptie. Asigura-te ca fiecare client potential primeste acelasi mesaj.
 
Sa nu fii cinstit
Internetul permite oricui sa distribuie orice fel de informatii, in orice moment. Asadar, nicio companie nu ar trebui sa incerce sa acopere o greseala sau sa isi minta clientii, deoarece, mai devreme sau mai tarziu, adevarul va iesi la iveala. Iar minciuna nu aduce niciodata profit.
 
Sa incerci sa faci totul de unul singur
Cea mai grava greseala pe care antreprenorii o fac este sa incerce sa faca totul de unii singuri. Chiar daca un antreprenor dispune de abilitatile necesare pentru a face aproape orice singur, daca va incerca acest lucru, va face toate lucrurile cu jumatate de masura. Nimeni nu poate face totul bine, fiecare avem una sau doua aptitudini principale. Inconjoara-te de oameni apti si talentati, care sa te ajute. Nu poti fi priceput in toate.
 
 Sursa: CNBC.com
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.25 din 5 - 4 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016