Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

10 intrebari la care sa raspunzi inainte de a crea un plan de afaceri

Tags: plan de afaceri, marketing, vanzari, piata tinta, antreprenori, propunere valorica

Inceperea unei afaceri implica multe riscuri, iar planul de afaceri este esential in vederea descifrarii tuturor acestor necunoscute. Fiecare plan de afaceri contine anumite elemente specifice si orice antreprenor ar trebui sa includa in planul sau de afaceri raspunsurile la urmatoarele intrebari esentiale.
1. Care este piata tinta?
Aceasta este prima intrebare la care trebuie sa se raspunda. Care este piata tinta pentru produsele sau serviciile oferite si care sunt dimensiunile acestei piete?
 
2. Cine sunt competitorii directi si indirecti?
Chiar daca nu consideri ca ai concurenta, acest lucru nu poate fi niciodata adevarat. Clientul poate alege sa nu iti cumpere produsul sau serviciul. Iar asta inseamna ca ai concurenta.
 
3. Ai studiat piata?
Pentru a cunoaste preferintele si nevoile consumatorilor, trebuie sa desfasori numeroase studii, in care sa fie implicate cat mai multe persoane. Exista numeroase site-uri care iti pun la dispozitie chestionare online.
 
4. Care este declaratia de misiune?
Aceasta misiune ar trebui sa fie cat mai simpla si mai scurta cu putinta. Fiecare angajat ar trebui sa inteleaga ce isi doreste compania sa faca si cum planuieste sa realizeze acest lucru.
 
5. Care sunt beneficiile si caracteristicile produsului sau serviciului?
Toate aceste beneficii si trasaturi ale produsului trebuie enumerate in scris, pentru a fi folosite ulterior la conceperea materialelor de marketing si publicitate.
 
6. Care este propunerea valorica?
Ce le promite compania clientilor sai? O cafea excelenta la un pret bun? Vestimentatie de lux la preturi accesibile? Aceasta promisiune trebuie sa fie cunoscuta de toti angajatii companiei.
 
7. Care sunt potentialele bariere care stau in calea succesului?
Ce fel de obstacole va asteapta la inceput? Acestea trebuie sa fie identificate din timp, pentru a putea implementa un plan de actiune eficient.
 
8. Care sunt principalele riscuri si cum pot fi acestea depasite?
Orice afacere noua implica asumarea unor riscuri, iar antreprenorul trebuie sa stie care sunt aceste riscuri si cum le va combate in mod eficient.
 
9. Care sunt planurile de marketing si vanzari?
Aceste planuri vor fi realizate in baza datelor rezultate din studiile efectuate. Obiectivele trebuie sa fie realiste.
 
10. Care sunt planurile privind angajarea de personal?
Un antreprenor trebuie sa stie ce va face in cazul in care afacerea se extinde rapid. Ce fel de pozitii vor fi disponibile si cum vor fi ocupate?
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.75 din 5 - 4 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016