Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce vinzi in contextul unei economii stramtorate

Tags: piata de carte, dezvoltare afacere, rachelle gardner, agent literar, manuscris, editor

Nu putem sa mai vorbim de criza. Sau, mai bine zis, e mai sanatos pentru bugetele noastre sa nu mai vorbim de criza. Sa presupunem doar ca ne-am invatat lectia si ca acum avem mai multa grija pe ce dam banii.

Ca stat cu o economie aflata intr-o perioada de tranzitie, este firesc sa consumam mult, ieftin si la o calitate indoielnica. Cand spun firesc, ma refer numai la cursul istoriei care ne demonstreaza ca asa au stat lucrurile si cu alte state carora le-au trebuit cateva zeci de ani pana sa ajunga la o adevarata educatie a consumului.

Incet-incet, nu o sa ne mai imbulzim de sarbatori in supermarketuri si nu o sa ne mai surada orice oferta din vitrine. Dar pana atunci, daca ne ocupam de o afacere sau vrem sa incepem una (aveti aici cateva idei de afaceri), e bine sa stim daca trebuie sa ne reorganizam si sa ne reorientam catre alte produse sau daca trebuie sa ne uitam tot in ograda noastra si sa vedem cum am putea aseza mai bine lucrurile.

Discutam zilele trecute cu o prietena care vrea sa isi publice primul roman aflat inca in stadiu de manuscris (insa castigator de premiu) si ne gandeam ce sanse are un debutant sa se afirme daca nu scoate din buzunar o suma frumusica pentru a-si plati singur cartea.

In acelasi timp, cu totii ravnesc la o editura de renume astfel ca ridici neincrezator din sprancene si iti spui ca trebuie sa cunosti pe cineva "in interior" care sa te ajute intr-o astfel de situatie. De cele mai multe ori insa, nepublicarea unei carti inseamna o simpla decizie de afaceri. O s-o citez in acest sens pe Rachelle Gardner, agent literar in cadrul  Books & Such Literary Agency care spune ca aceste decizii nu se iau in functie de ceea ce le-ar placea oamenilor sa citeasca, ci de ceea ce se vinde.

Nu se indeparteaza prea mult de principiul dupa care functioneaza televiziunile la noi, daca stam sa ne gandim. Aceasta mai aminteste de dorinta celor mai multi editori de a aduce ceva nou si de a fi cat mai creativi. Tocmai un astfel de vis trebuie insa urmat cu mare grija. Intr-o perioada in care cheltuielile sunt verificate de mai multe ori si bugetele sunt planificate minutios, riscurile pe care si le asuma acesti editori trebuie sa fie mai mici decat de obicei.

Asa se face ca, spune Gardner, de foarte multe ori editorii renunta la manuscrise foarte bune si la care tin in favoarea unora care vor vinde sigur, chiar daca nu ating, poate, acelasi nivel al talentului scriitoricesc.

Nu am cum sa nu mentionez si nota optimista in care isi incheie Rachelle Gardner analiza situatiei actuale a pietei de carte: trebuie sa ne bucuram ca inca se mai citeste si ca oamenii inca mai cumpara carti.

Si are dreptate.

Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016