Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modelul relatiilor interurmane sau cum arata viitorul in analiza de brand

Tags: gfk, modelul relatiilor interumane, brand, analiza de brand, relationare cu marca

Viitorul apartine marcilor cu fata umana, acelora capabile sa stabileasca cu clientii lor relatii similare celor interumane, bazate pe emotii si interactiuni sociale. Emotiile se transmit prin campanii, interactiunile sociale se realizeaza prin social media si blogging. Si nu o spunem doar noi, ci si unul dintre gigantii cercetarii de piata din lume.
GfK a dezvoltat o noua abordare in aria cercetarii de brand si de management al consumatorilor (customer management) care se bazeaza pe ideea ca relatiile dintre oameni servesc deopotriva ca metafore si modele ce descriu relatiile dintre consumatori si marci. Se numeste modelul „relatiilor interumane” si este menit sa dezvaluie legaturile emotionale si sociale pe care le au consumatorii cu marcile.

Aceasta noua abordare a fost dezvoltata de GfK in colaborare cu prof. Susan Fournier de la Universitatea din Boston, unul dintre cei mai buni experti in managementul experientelor cu o marca. Metodologia se bazeaza pe o initiativa de cercetare si dezvoltare globala in 11 categorii de produse si peste 250 de marci.

"Relatiile sunt in mod inerent emotionale si sociale. Acestea sunt de altfel si cele mai importante motoare ale comportamentului de consum. Relatiile sunt intuitive pentru consumatori si brand manageri in egala masura. Deci, atunci cand aflam ca unii consumatori vad marca mai degraba ca pe un "erou iubit", decat ca pe un "partener apropiat si admirat", toata lumea intelege nuantele care stau in spatele acestor relatii, cum ar fi: asteptarile consumatorilor fata de marca respectiva sau a factorilor ce duc la succes sau la esec. Aceasta abordare permite o analiza dincolo de modalitatea traditionala in care se masoara performanta marcilor. De asemenea, pentru ca surprinde tot ciclul de viata al relatiilor pe care consumatorii le au cu marcile, modelul ofera strategiile corecte pentru gestionarea relatiei cu consumatorul, care sunt esentiale pentru succesul unui brand pe termen lung", eplica John Wittenbraker (Director Global pentru Inovatie, Brand & Customer Experience la GfK).

Studiile au aratat deja ca exista o legatura directa intre relationarile clientilor cu marca si rezultatele marcilor in piata.

„Acest model de relationare intre consumator si marca reprezinta preocuparea GfK privind intelegerea legaturilor existente intre marci si consumatori, a experientelor oferite de acestea, aducand un limbaj comun atat de necesar tuturor cercetarilor de piata legate de comunicare, brand management si loialitate”, se arata intr-un comunicat al companiei.
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016