Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Publicitatea online in Romania, la trecut si la viitor

Tags: publicitate, online, digital factbook, studiu hyperactive, trend publicitate

Ne place sau nu, in Romania publicitatea a facut casa buna cu digitalul. Bugetele au crescut, reclamele s-au inmultit, utilizatorii de asemenea. Iar tot acest trend tinde sa se manifeste si in perioada urmatoare.
Potrivit celei de-a doua editie a studiului Digital FactBook, lansat de HyperActive, piata digitala de media s-a ridicat, in 2011, la 52 – 55 de milioane de euro. Cea mai mare parte, respectiv 21 de milioane, au revenit componentei de display si media traditionale online, iar un procent de 24% (aproximativ 10 milioane de euro) din aceasta suma a fost distribuit catre Google (3 milioane euro), in vreme ce restul a fost impartiti in mod aproximativ egal intre Facebook si Yahoo.
 
La aceasta ascensiune remarcabila a pietei de digital au contribuit din plin nu doar social media, ci si mobile marketing-ul. Piata de mobile marketing a ajuns la 7 milioane de euro anul trecut si se estimeaza ca acest domeniu va creste cu 15% in 2012. Mobile marketing-ul insa nu se rezuma doar la sms, principalul instrument de comunicare in 2011, ci priveste si aplicatile mobile, mobile adverising-ul si website-uri mobile.
Cifrele pentru anul 2012 arata inca si mai bine, marcand  o crestere de pana la 65 de milioane de euro.
 
„Nu mai exista un client care sa nu se gandeasca la a face un proiect in mediul digital", crede Alex Visa (Managing Partner, HyperActive).
 
Trenduri in 2012
 
Potrivit studiului FactBook cuvinetele cheie si trendurile care vor marca 2012 sunt: video, mobile, social media si e-comerce. Se estimeaza ca in acest an bugetele de publicitate in social media vor creste cu aproximativ 50%.
 
Mobile-ul cu tot ce inseamna el, de la site-uri mobile, pana la aplicatii si mobile marketing, devine esential in 2012. Asta pentru ca numarul romanilor care au acces la un smartphone este in crestere. In plus, accesul din mobile la internet a crescut fenomenal in Romania (10 milioane de conexiuni mobile la internet). Asadar, marketerii trebuie sa-si urmeze publicul tinta in acest nou mediu.
 
Social Media va fi in continuare in voga. Pe langa Facebook, este importanta cresterea si specializarea blogurilor locale, dar si aparitia unor retele noi precum Pinterest, in ciuda faptului ca in Romania nu a atins inca masa critica de utilizatori.
 
Video este o zona ce va exploda in 2012, mai ales pe partea de comunicare si publicitate, intrucat comunicarea printr-un material video este mai facila. Apoi, viteza mare de conectare ii va impulsiona pe consumatori sa testeze videoclipurile online.
 
“Advertiserii trebuie sa se uite acum mai mult la context si sa livreze consumatorilor experiente integrate, integrat insemnand acum comunicare traditionala plus mobile plus online. Iar Digitalul, ca sa functioneze, trebuie sa ia in calcul trei elemente: creativitate, tehnologie si media.”, adauga Alex Visa.


 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016