Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STUDIU: Aplicatiile pentru smartphone reprezinta principalul mediu de comunicare pe mobil

Tags: aplicatii, studiu, mobile marketing conference, reteta unei aplicatii smartphone de impact, evensys

In vreme ce telefoanele inteligente sunt tot mai indragite in Romania, aplicatiile destinate lor par sa devina principalul mediu de comunicare pe mobil. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de Evensys si Unlock Researh.
Prezentat in cadrul celei de-a V-a editie a Mobile Marketing Conference care a avut loc pe 10 mai, studiul local „Reteta unei aplicatii smartphone de impact” a urmarit sa identifice nevoile utilizatorilor de smarthphone si aplicatiile pe care le folosesc acestia. Astfel, cercetarea a relevat faptul ca aplicatile tind sa devina principalul mediu de comunicare pe mobil, atat prin advertising direct (bannere, pop‐ups), cat si prin aplicatii dedicate brandurilor.

De asemenea, potrivit studiului, in magazinele de app-uri exista peste 1 million de aplicatii disponibile pentru diferite platforme, ceea ce face insa dificila crearea si promovarea altora noi care sa iasa in evidenta si sa ajunga la inima utilizatorilor.

O alta problema cu care se confrunta piata de aplicatii mobile din Romania se refera la tendinda utilizatorilor romani de a descarca gratuit diverse programe pentru telefon. Drept urmare, marketerii trebuie sa le starneasca o dorinta puternica pentru a instala aplicatii preplatite si sa le demonstreze ca ei sunt cei care pot raspunde nevoilor utilizatorilor.

Datele arata insa ca 64% dintre respondentii studiului ar fi dispusi sa plateasca aplicatiile pe care le-ar descarca, in timp ce 36% nu sunt sunt dispusi sa o faca. Suma medie pe care ar aloca-o in acest sens ar fi de 12 Ron. Dintre cei dispusi sa plateasca 26% au declarat ca ar da sub 10 Ron, 19% intre 10 si 20 Ron, 25%  intre 20 si 30 Ron, iar peste 30 Ron – 30%.

Topul celor mai des folosite aplicatii de catre utilizatorii romani:
- Motoare de cautare si navigare (Google, Opera Mini,): 37%;
- Retele de socializare: 32 % (Facebook);
- Mail: 32% (Yahoo Mail);
- Instant Messaging: 29% (Messenger, Skype şi WahatsApp);
- Muzica si radio: 21% (Youtube);
- Harti si directii: 19% (Google Maps);
- Jocuri: 15% (Angry Birds);
- Filme si videoclipuri – 13 %.

Topul celor mai de utilizate smartphone-uri:
- Samsung: 34%;
- Nokia: 25%;
- iPhone: 14%;
- HTC: 14%;
- LG: 8%;
- Alte marci: 10 %.

Studiul mai arata ca in general, interesul pentru aplicatiile smartphone nu este diferentiat in functie de marca de telefon pe care utilizatorii o folosesc. De asemenea, gradul de implicare este relativ redus intrucat utilizatorii inca nu isi folosesc terminalele la adevaratul lor potential.

Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016