Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vesti bune de pe frontul vanzarilor: Piata bunurilor de folosinta indelungata este in crestere

Tags: vanzari, crestere, studiu, bunuri, electrocasnice

Piata bunurilor de folosinta indelungata din Romania a inregistrat o crestere de doua cifre pentru al treilea trimestru consecutiv, mentinandu-si astfel trendul ascendent. In primele trei trimestre ale lui 2011 piata a marcat o crestere de 11,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Potrivit studiului GfK TEMAX, cel de-al treilea trimestru a fost unul de succes in special pentru piata de IT (+26,6%), insa toate sectoarele monitorizare au avut evolutii pozitive. Pe langa electrocasnicele mici, foto si telecom, care au continuat sa inregistreze rate solide de crestere, sectorul echipamentelor de birou a crescut pentru prima data din 2008. Pe de alta parte, electronicele si electrocasnicele mari au inregistrat o crestere minora de 2,7%, respectiv 1,1%.
Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, sectorul IT a avut o crestere consistenta, la o rata de 26,6%. Trendul pozitiv este vizibil mai ales in ceea ce priveste computerele portabile, dar si in cazul monitoarelor, ambele categorii de produse beneficiind de scaderi consistente de pret.  
Si sectorul electrocasnicelor mici s-a bucurat de o crestere de 15,8% in T3 2011 fata de  perioada similara a anului trecut. Dezvoltarea sectorului a fost sustinuta de cresteri mari, de peste 30%, pe pietele aparatelor pentru prepararea mancarii si aparatelor pentru prepararea bauturilor calde. De asemenea, a contribuit sustinut si piata de storcatoare, ce a marcat o crestere de peste 20%.
In cel de-al treilea trimestru al lui 2011, piata foto a crescut cu 15,6%, insumand o valoare totala de 13 milioane euro, in vreme ce piata telecom a beneficiat de un plus de 13,9%. In acest caz, principala forta motrice a fost segmentul smartphone-urilor, a caror vanzari au fost de trei ori mai mari in trimestrul actual fata de perioada similiara a anului 2010.
O evolutie interesanta a avut piata echipamentelor de birou, care a inregistrat o revenire spectaculoasa. Dupa lungi perioade de scaderi consecutive, piata de imprimante si multifunctionale isi revine in al treilea trimestru al anului curent, marcand o crestere de 13,6%, in valoare.
La inceputul lui 2011, sectorul electronicelor a fost extrem de dinamic, performanta sa fiind una dintre cele mai bune in cadrul sectoarelor monitorizate. Totuşi, de la trimestru la trimestru ritmul a incetinit, ajungand la o rata de crestere in T3 2011 de doar 2,3%. Cea mai importanta crestere au avut-o televizoarele cu ecran plat, la care a contribuit in buna masura campaniile promotionale ale retailerilor.
In cazul electrocasnicelor mari se constata evolutii mixte. Aceasta categorie a atins o crestere de 1% in acest trimestru, procent ce descrie o crestere reala dat fiind faptul ca anul trecut in T3 a fost majorat TVA-ul. De altfel, T3 a fost primul trimestru din acest an care a aratat cresteri pozitive atat in volum, cat si in valoare.
Categorii precum masinile de spalat, incorporabilele pentru gatit si congelatoarele au avut o performanta buna atat de-a lungul intregului an 2011, cat si in T3 2011. In general, mai putin bune au fost vanzarile la masinile de spalat vase, insa in T3 chiar si acestea au marcat o usoara crestere.  
Dar una dintre cele mai interesante evolutii pe piata electrocasnicelor mari vine de pe piata de congelatoare. Aceste produse se bucura de o performanta extraordinara, avand o crestere de 30% fata de 2010.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0