Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ofera mai mult decat se asteapta de la tine

Tags: afaceri, relatii, consultanta, cadou

Zilele trecute, un prieten foarte bun mi-a povestit cat de incantat era ca isi cumparase o prajitura delicioasa cu branza si ca se pregatea sa o manance cand a zarit un caine care statea linistit pe trotuar.


Cand amicul meu a ajuns in dreptul acestuia, a rupt jumatate din prajitura si a asezat-o pe trotuar in fata lui. Cainele s-a ridicat tacticos si a plecat de langa prajitura fara sa se atinga de ea. Daca cei mai multi oameni s-ar fi enervat si ar fi regretat ca au aruncat practic jumatate de prajitura, prietenul despre care va povestesc a luat de aici o lectie importanta pe care mi-a marturisit-o si mie: "Nu oferi niciodata ceva daca nu ti se cere".

Mi-a venit in minte aproape imediat o situatie in care mi-a fost reprosat faptul ca oferisem un sfat fiind convinsa ca omul din fata mea asta isi doreste sa auda chiar daca nu rostise niciodata "Da-mi un sfat". De-aici si concluzia ca, pana la urma, a nu oferi un sfat si a te comporta diferit de un tipar pe care uneori il urmam orbeste poate insemna sa oferi. Pana la urma, daca vorbim continuu nu mai avem cand sa ascultam.

Iar asta tine, pana la urma, de a sti ce sa oferim chiar si cand nu ni se cere in mod direct exact ceea ce se asteapta de la noi. Cat, cum si cand oferim? Ne retragem sfaturile pe care ni le reproseaza cineva? Oferim doar jumatate de sfat temandu-ne de eventualele consecinte?

Nu. Atunci cand cineva ne cere sfatul, oferim mai mult decat se asteapta de la noi. Si poate exemplul care ilustreaza cel mai bine aceasta situatie e cel in care cineva ne intreaba unde se afla restaurantul X. Stim ca e greu de explicat traseul pana acolo, asa ca ne oferim sa-l conducem.

In relatia cu clientii, atunci cand suntem in cadrul unui business, a oferi mai mult decat asteapta clientul de la tine ar trebui sa fie o regula de aur. Oferi consultanta in afaceri? Ce ai spune daca primele doua luni de consultanta ar fi din partea casei? Sau daca ai vinde un pont care ar dezvolta afacerea intr-o directie noua?

Cat de mult s-ar bucura un client care ar primi, pe langa produsul comandat, si un cadou supriza? A oferi mai mult decat asteapta cineva de la noi inseamna a suprinde intotdeauna in mod placut. Iar a fi placut surprins de actiunile cuiva reprezinta o stare pe care ne-o vom aminti intotdeauna atunci cand se va ivi numele persoanei in cauza sau a brandului. Asta construieste, in timp, cele mai bune relatii cu cei din jur.

Si e, in acelasi timp, un mod de comportament care ne slefuieste ca oameni si ne face mai buni. Ofera mai mult decat ti se cere pentru ca dispui de aceasta posibilitate, nu in ideea unui castig imediat. Cele mai bune rezultate, atat in viata, cat si in afaceri, vin din onestitatea fata de noi insine.


Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016