Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Opt sfaturi esentiale in marketing

Tags: plan de marketing, audienta tinta, reclame, mediu de marketing, sfaturi marketing

Iata cateva sfaturi utile de care ar trebui sa tii cont in marketing:
1. Cunoaste-ti potentialii clienti – cunoasterea clientilor este cea mai importanta etapa a unui proces de marketing. Cu cat dispuneti de informatii mai detaliate, cu atat mai eficienta va fi strategia de marketing. Folositi toate informatiile pe care le aveti la dispozitie pentru a intelege comportamentul si cerintele clientului. Aceste informatii trebuie sa iti dirijeze deciziile si sa tea jute sa concepi un plan de marketing viabil si eficient.
 
2. Observa mediul de marketing – este esential sa iti cunosti clientii, insa exista multe oportunitati de afaceri rezultate din schimbarea circumstantelor globale. De exemplu, in timpul recesiunii, anumite branduri care promoveaza produse mai ieftine au tendinta sa infloreasca deoarece oamenii isi reduc bugetele. Exista multe aspecte ce trebuie luate in calcul, asadar asigura-te ca “scanezi” intotdeauna mediul extern pentru a descoperi oportunitatile sau amenintarile posibile.
 
3. Proiecteaza-ti produsul sau serviciul in jurul clientului – dupa ce ai pus bazele unui plan de marketing, urmatoarea etapa este sa te asiguri ca produsul sau serviciul oferit este personalizat in functie de cerintele clientilor, pornind de la ambalaj si terminand cu modul in care este promovat. Cea mai mare greseala este sa te concentrezi strict asupra realizarii produsului si nu pe prezentarea acestuia in functie de dorintele clientului.
 
4. Asigura-te ca totul merge ca pe roate – este extrem de important ca produsul sau serviciul sa fie livrat rapid, ca personalul sa fie intotdeauna amabil cu clientii si ca intregul proces de marketing sa decurga lin. Atunci cand clientii sunt satisfacuti, acestia vor spune si altora despre compania ta, iar recomandarile directe sunt esentiale in dezvoltarea unei afaceri.
 
5. Creeaza reclame targetate – avand in vedere ca oamenii sunt bombardati zilnic cu sute de mesaje de marketing, acestia devin din ce in ce mai putin receptivi la reclame. Trebuie sa vii cu ceva inedit pentru a iesi in evidenta, asadar asigura-te ca mesajele tale sunt clare si ca sunt create special pentru o anumita categorie de oameni. Foloseste atat argumente emotionale, cat si argumente rationale pentru a demonstra de ce produsul sau serviciul oferit de tine este indispensabil acelui om.
 
6. Investeste in oameni – angajatii tai sunt bunul cel mai de pret. Ofera-le traininguri de specialitate si ajuta-i sa devina cei mai buni in domeniul de activitate. Asigura-te ca toti angajatii tai sunt motivate corespunzator, ca au instrumentele necesare indeplinirii sarcinilor zilnice si ca inteleg care este rolul lor in planul de afaceri al companiei.
 
7. Raspunde politicos reclamatiilor – fiecare reclamatie este o oportunitate de a face ca un client nemultumit sa isi revizuiasca parerea. Asadar, raspunde rapid si pozitiv la orice reclamatie. Ultimul lucru pe care il doresti este ca oamenii sa iti vorbeasca de rau compania. Atunci cand tratezi fiecare reclamatie cu atentie, iti vei fideliza clientii iar increderea in marca ta va creste simtitor.
 
8. Redacteaza un plan de marketing – formuleaza in scris planul de marketing, pentru a asigura ca toti membrii implicati inteleg ce au de facut si incotro se indreapta compania. Planul trebuie sa fie bine structurat si documentat, acoperind toate aspectele esentiale mentionate anterior. Atunci cand dezvolti planul de marketing, intreaba-te urmatoarele: - Unde se afla compania acum?
Unde ne dorim sa fim?
Ce oportunitati exista?
Cum vom ajunge acolo?
Cine ne va duce acolo?
Cand vom sti ca am ajuns?
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0