Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa-ti bati competitia vanzand mai putin

Tags: marketing, vanzari, tactici de vanzare, prospect

Prospectii tai au o reactie foarte previzibila cand vad oameni din vanzari care folosesc tactici de moda veche. Zidurile lor protectoare se ridica pana la cer, iar ei devin sceptici si distanti. Nu de om se sperie ei, ci de tacticile pe care acesta le foloseste.
Tacticile vechi care sunt acum ineficiente constau in abordari entuziaste si persuasive cu presiune pe o incheiere cat mai rapida a vanzarii. Prin urmare, este mai importanta ca niciodata ca acesti oameni din vanzari sa se diferentieze de competitie. Tocmai pentru a trece usor de zidurile protectoare ridicate de prospecti.
 
Ce poti face?
 
1. Sparge tiparul. Daca majoritatea oamenilor din vanzari fac acelasi lucru, atunci tu fa exact opusul. 
 
2. Mai scapa din entuziasm. Cei de moda veche sunt foarte entuziasti, dar entuziasmul lor este unul fals. Trebuie sa fii sincer cand spui ca te intereseaza opinia prospectului. Nu uita ca esti mai interesant pentru cineva daca esti interesat de el.
 
3. Fara persuasiune. Tacticile de persuasiune nu numai ca sunt predictibile, ci si pleaca de la presumptia ca toti prospectii sunt potriviti pentru tot ce vinzi. Ceea ce nu este adevarat. De fapt, statistic vorbind, 50% dintre cei pe care-i intalnesti nu se vor potrivi profilului asteptat, din mai multe motive. In loc sa plei de la ideea ca trebuie sa-ti convingi prospectii, pune cateva intrebari pentru a stabili daca exista vreo portivire intre provocarile cu care se confrunta ei si solitiile pe care le propui tu.
 
4. Concentreaza-te pe prospect. Majoritatea celorlalti oameni din vanzari isi petrec  majoritatea timpului vorbind despre ei si despre organizatia lor. In schimb, concentreaza-te pe lumea prospectului, in incercarea de a intelege ce se intampla cu el si afacerea lui.
 
5. Intelege provocarile clientului. Nu vinzi un produs sau un serviciu. Vinzi o solutie pentru provocarile acestuia. Intrebandu-l care sunt, ii castigi increderea si ajungi sa intelegi daca va potrivti sau nu.
 
6. Gandeste ca un doctor. Cand pacientul intra in cabinet, medicul ii da imediat diagnosticul? Nu. In schimb, doctorul sta si examineaza problema, pune intregari si apoi, cand este convins ca raspunsurile potrivite ofera o solutie. 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016