Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

SMS-ul ca instrument de promovare. Prezentul si viitorul campaniilor de mobile marketing din Romania

Tags: sms, campanii sms, mobile marketing, romania

Aproape 90% din piata de marketing mobil este reprezentata de SMS-uri, iar in sezonul estival, activarile de acest tip sunt cel mai des folosite in campanii, subliniaza Maia Novolan, managing director al Syscom Digital, intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro.
SMS-ul va mai ramane o buna bucata de vreme vedeta principala a campaniilor de mobile marketing din Romania, urmand ca in cativa ani sa se dezvolte cu adevarat o piata de publicitate mobila, in sensul reclamelor pe dispozitive mobile.
 
”SMS-ul nu poate fi inlocuit. SMS-ul are avantajele lui, precum cel al mobilitatii, atat de vanat azi de consumatori, accesibilitatea este aproape fara limite - utilizatorii nu trebuie sa fie online ca sa vada mesajul promotional, ei nu trebuie decat sa aiba telefonul la indemana,” spune Maia Novolan (Managing director Syscom Digital).

Pentru a avea impact maxim, promovarea prin SMS trebuie sa fie sustinuta si de alte medii, sa fie parte a unei campanii mai ample.

Cuvintele de ordine sunt azi “integrare“, “mix de marketing”. SMS-ul devine cu mult mai puternic si eficient cu cat este sprijinit de celelalte media cu care poate face echipa buna: web, print, radio, tv. Intr-o astfel de formula “integrata”, pentru consumatori este usor sa interactioneze cu brandul, iar pentru advertiseri sa monitorizeze elementele de campanie si feedback-ul consumatorilor”, adauga Maia Novolan.

Astfel, un SMS de tipul “call-to-action” trimis dupa ce utilizatorii de Internet pe mobil au fost deja expusi mesajului promotional, facand browsing, accesand retelele sociale sau vazand bannere publicitare, are rezultate maxime. Asadar, daca publicitatea online pregateste terenul, SMS-ul poate fi cel ce determina actiunea finala.

Comparativ cu alte tari, in Romania mobile marketingul poate fi caracterizat drept modest, insa are o rata mare de crestere. Momentan exista peste 25 milioane de cartele telefonice active de telefonie mobila, folosite preponderent pentru apeluri vocale si SMS-uri.

Timpul mediu petrecut zilnic pe Internet mobil de catre un utilizator cu abonament de date este de circa 15 de minute comparativ cu 40 pana la 65 de minute in tari precum Anglia sau SUA. Procentual, numarul romanilor care utilizeaza Internetul mobil din totalul utilizatorilor de telefoane mobile este mic (18-20%) comparativ cu Anglia unde datele arata o cota de peste 65%.

”Utilizatorii de Internet pe mobil nu sunt atat de deschisi spre utilizarea serviciului la potentialul sau maxim. Majoritatea folosesc Internetul pentru a-si verifica mailul si a cauta cateva informatii. Sunt foarte multe site-uri care nu s-au adaptat formatului pentru telefonul mobil. Astfel, nici advertiserii nu sunt convinsi in ce masura este consumatorul roman pregatit pentru o campanie ampla de “new mobile”, de aceea spuneam ca Romania ramane inca o piata a SMS-ului”, incheie Maia Novolan.

In ceea ce priveste costurile de realizare ale unei campanii prin SMS, acestea variaza in functie de complexitate si de elementele implicate si pot porni chiar si de la 200 de euro, daca este vorba despre simple informari despre produse, evenimente si promotii.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016