Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

14 moduri prin care supermarketurile va pacalesc sa cheltuiti mai multi bani

Tags: supermarket, consumator, cumparaturi, bani, flori, copii, ciocolata

Exista un motiv bine intemeiat pentru care mama ne bate la cap sa facem o lista de cumparaturi si sa o respectam: fiecare sectiune a supermarket-ului, de la parcare la casa de marcat este creata pentru a va face sa cheltuiti mai multi bani si sa cumparati mai multa mancare decat avem nevoie.
 Nu vi s-a intamplat niciodata sa mergeti sa cumparati lapte si sa va intoarceti si cu ciocolata (era la oferta), cu salsa si cipsuri (de distractie), o paine proaspata (miroasea asa de bine) si o revista (Aniston se intalneste cu cine?). Una peste alta, supermarketul este paradisul comertului.
 
Business Insider enumera cateva trucuri folosite de supermarketuri pentru a-si pacali clientii:
 
1. Cosul de cumparaturi este o inventie a anului 1938. El a fost creat pentru a-i "ajuta" pe consumatori sa cumpere mai mult.
 
2. Majoritatea supermarketurilor pun departamentele de flori si de patiserie la intrare, pentru a da peste ele cand cosul e gol si buna dispozitie la cote inalte.
 
3. Un alt motiv pentru a incepe cu florile si placintele este mirosul care ne activeaza glandele salivare si ne stimuleaza impulsul de a cumpara. Totodata, aceste departamente sunt frumoase, ne pun intr-o dispozitie placuta si ne fac sa fim mai dornici sa cheltuim.
 
4. Supermarket-urile isi ascund produsele lactate si alte alimente de baza in ultima incapere posibila pentru a ne face sa traversam intreg magazinul inainte de a ajunge la ele.
 
5. Odata ajunsi pe culoarele cu produse, suntem conditionati sa urcam si sa coboram pe ele, fara a putea devia.
 
6. In majoritatea magazinelor, consumatorii se misca de la dreapta la stanga. Datorita acestui flux si practicii de a conduce pe partea dreapta a drumului, articolele pe care sunt predispusi sa le cumparam se afla pe partea dreapta a aleilor.
 
7. Articolele "recomandate" de magazin sunt puse la nivelul ochilor. Cand ajungem la sectorul de cereale, de exemplu, cerealele sanataose sunt puse sus de tot, iar cele scumpe la nivelul ochilor. Exista tendinta ca marcile la moda sa fie puse in margini.
 
8. Vine apoi nivelul ochilor copiilor. Aici sunt puse cerealele cu zahar si orice alt articol pe care copiii le inhata si ii implora apoi pe parinti sa le cumpere.
 
9. Promotiile ne incetinesc pasii si ne expun la produse noi.
 
10. Marimea conteaza. In spatiile ingramadite, oamenii stau mai putin la cumparaturi, cumpara mai putin din impuls si sunt si mai nervosi. Asiaticii sunt cei mai toleranti fata de imbulzeala, iar britanicii cei mai intoleranti.
 
11. Culorile calde ii atrag pe oameni spre magazin. Culorile reci incurajeaza contemplarea si vanzarile mari. Sugestia noastra: caramida la exterior si albastru la interior.
 
12. Auziti muzica? Studiile au aratat ca muzica lenta ii face pe oameni sa se relaxeze si sa cheltuiasca mai mult. Muzica alerta ii face sa se miste mai repede, fara a ajuta vanzarile. Iar muzica clasica ii indreapta oe consumatori spre marfa scumpa.
 
13. Cea mai profitabila zona este cea cu casele de marcat. Dupa cateva minute de asteptare, cedam ispitei ciocolatelor si revistelor puse frumos langa noi.
 
14. E vremea sa ne prezentam cardul de fidelitate care ne face sa fim fideli, dar ii ofera magazinului si date importante.


 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016