Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Care este sursa motivatiei

Tags: management, motivatie, oameni, succes, rezultate

Multi sefi au crezut multa vreme ca cea mai buna modalitate pentru a-si motiva angajatii este sa le promita castiguri financiare sau sa-i ameninte cu pierderi financiare. O noua cercetare in psihologia organizationala scoate insa la iveala faptul ca oamenii sunt mai inovatori si au mai mult succes cand sunt motivati de dorinta de a-i ajuta pe altii.
Istoria managementului spune ca succesul in afaceri inseamna supravietuirea celui mai bine adaptat. Conform acestei logici, intinderea unei maini de ajutro catre ceilalti este o pierdere de timp si de efort.

In ultimii ani insa, se contureaza un nou curent de gandire, conform caruia posibilitatea de a-i ajuta pe altii este cea mai mare recompensa pe care o recunosc oamenii de succes. Aici s-ar afla deci sursa cea mai profunda a motivatiei: focalizarea pe modul in care contribuim la vietile celorlalti. 

Daca vrei ca lucrurile sa capete contur, abilitatea de a te automotiva si de a-i motiva pe ceilalti este esentiala. La birou, acasa si oriunde altundeva de fapt, oamenii folosesc motivatia pentru a obtine rezultate. Motivatia necesita un echilibru intre comunicare, structura si premii. Iata cateva tactici care sa te ajute sa (te) motivezi.

1. Consecinte – Nu folosi niciodata amenintari. Arata-le insa oamenilor consecintele negative ale lipsei rezultatelor. 
 
2. Placere – Daca oferi recompense puternice, oamenii devin mai productivi.
 
3. Recompensarea performantei – Apeleaza la egoismul uman si da-le angajatilor sansa de a castiga mai mult pentru ei decat o fac pentru tine.
 
4. Instructiuni detaliate – Daca vrei rezultate specifice, da instructiuni specifice. Oamenii muncesc mai bine cand stiu ce se asteapta de la ei.
 
5. Tinte pe termen scurt si lung – Sunt utile pentru conturarea unei filosofii globale.
 
6. Blandete – Atrage-i pe oameni de partea ta si vor vrea sa te ajute. Trateaza-i dur si vor face tot ce le sta in putere sa te calce in picioare.
 
7. Termene limita – Multi oameni sunt cel mai productivi in seara de dinaintea termenului limita. Sunt incapabili sa se concentreze daca nu au ghilotina in zare. Foloseste asta in favoarea ta si stabileste cateva termene limita intermediare.
 
8. Spiritul de echipa – Creeaza un mediu camaraderesc. Oamenii muncesc mai cu spor cand se simt paret dintr-o echipa, pentru ca nu vor sa-i dezamageasca pe ceilalti.
 
9. Concentreaza-te pe rezultate – Nimanui nu-i place sa lucreze cu cineva care li se uita tot timpul peste umar.
 
10. Incredere si respect – Arata-le oamenilor ca ai incredere in ei, ca-i respecti si iti vor raspunde in aceeasi maniera.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 3 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016