Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce se va cere pe piata muncii in 2020?

Tags: management, empatia, job, succes in afaceri, comunicare

Care este punctul tare al angajatilor de pretutindeni, desi aproape nimeni nu vorbeste despre el? Pentru a afla raspunsul, haideti sa vedem care sunt job-urile care, in SUA de exemplu, vor angaja cu 20% mai multe persoane in 2012, conform ultimelor statistici: antrenori, antrenori de fitness, terapeuti, asistente medicale, fizoterapeuti.
Lista continua cu psihologi, educatoare, detectivi privati. 
 
Ce au toate aceste meserii in comun? EMPATIA.

In lumea noastra super-rapida si accentuat digitala, automatizarea si tehnologia computerizata au preluat hegemonia mai multor slujbe ocupa odata de bunicii si parintii nostri. 
 
Daca mergem intr-o fabrica, am fi uimiti sa vedem cat de putini oameni sunt necesari pentru a manvera aparatele. 
 
Dar nu exista substitut pentru magia interactiunii directe cu o persoana careia ii pasa. Chiar si cele mai ingenioase dispozitive create pentru a imita conversatia umana (salut, Siri) nu pot reda bogatia emotionala a unei conversatii reale cu o persoana reala.
 
La fel si in domeniul sanatatii sau al educatiei. Aparatura poate monitoriza nivelul de glucoza sau monitoriza absentele unui elev. Dar datele in sine nu sunt decat un instrument. Empatia nu poate fi automatizata.
 
Empatia este forma prin care comunicarea interumana se adapteaza la celalalt, permitand parunderea in „psihologia” partenerului de discutie, ca mijloc de construire a propriului comportament. 
 
Datorita empatiei, ne intelegem mai bine interlocutorul, ii intuim gandurile si trairile afective, ii anticipam comportamentul.
 
Daca ne dezvoltam abilitatile empatice, efectele pozitive vor fi resimtite in diverse aspecte ale existentei noastre. Vom reusi sa relationam cu mai multa ususrinta, sa fim mai deschisi si mai abordabili in contexte sociale, ne vom face mai usor placuti.
 
Empatia este si cheia succesului in afaceri, caci acestea nu inseamna numai raporturi financiare, ci si interumane, sentimente, nevoi, dorinte, trairi.

E atat de simplu, mai ales ca empatia functioneaza indiferent de sezon, anotimp sau de situatia economica, fluctuanta sau nu.

Sursa foto: www.sxc.hu
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 4 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016